Georganiseerd werken: van tijdregistratie tot een schone werkplek

Ben jij soms wel een beetje chaotisch? Dan kan het wellicht lastig zijn om georganiseerd te werk gaan. Het is wel heel zinvol om volgens een gestructureerde planning te werken, je zult merken dat dit meer rust geeft. In deze blog vertellen we je alles over hoe jij georganiseerd kunt werken!

Tijdregistratie

Het bijhouden van een tijdregistratie is een goede eerste stap om georganiseerd te werk gaan. Door een tijdregistratie bij te houden weet je precies hoelang je met welke taken bezig bent. Dit zal je in de toekomst helpen met het inplannen van activiteiten.

Opruimen

Zorg in ieder geval voor een opgeruimde en schone werkplek. Hierdoor creëer je meer rust in je hoofd en met een schone werkplek kun je beter het overzicht bewaren. Met een opgeruimde werkplek hoef jij namelijk niet meer 5 minuten te zoeken naar dat ene blaadje, maar weet je alles goed te vinden.

Agenda

Gebruik een digitale of papieren agenda, net wat jouw voorkeur is. Door een agenda te gebruiken kun je alle zaken overzichtelijk op een rijtje zetten waardoor je een beter overzicht hebt. Hierdoor is het niet een en al chaos in je hoofd met afspraken die je moet onthouden. Op het moment dat je een agenda koopt zul je merken dat je afspraken een stuk minder snel vergeet.

In deze blog zijn een aantal tips gegeven om georganiseerd te werk gaan. Deze tips hebben één ding gemeen: zorg voor overzicht! Door overzicht zul je meer rust in je hoofd ervaren en kun je gestructureerd aan de slag.

https://keeping.nl/tijdregistratie