Dit zijn de 7 effecten van slaap

Goededoelenwereld

Een nachtje goed slapen doet nog geen wonderen. Maar een nachtje beroerd slapen lijkt je hele dag te verzieken, toch? Wat je ’s nachts doet, heeft ontzettend veel effect op hoe jij je overdag voelt. Slapen is een belangrijk onderdeel van je herstel. Dat is de reden dat je bij Moef Fysiotherapeut in Bergen op Zoom ook terecht kan als je opzoek bent naar een slaapcoach. Lees hier de 7 effecten van slaap op je lichaam en geest. 

 1. Herstel

Een goede nachtrust zorgt ervoor dat jouw lichaam rust krijgt van de inspanningen die je overdag hebt geleverd. Ofwel het lichaam herstelt zichzelf gedurende het slapen.

2.Gezond

Wanneer je goed slaapt, zorgt dit ervoor dat je hart gezond blijft. Minderslapen of slechter slapen heeft een effect op je cholesterol en op een verhoogde bloeddruk.

3. Stress less

Lekker geslapen? Dan heeft je hoofd ook goed gerust. Een goede nachtrust verminderd stress.

4. Minder onstekingen

Minder slapen brengt je ontsteking evenwicht uit balans. Hierdoor heb je meer kans op infecties of doorzettende klachten.

5. Opgelet

Slapen zorgt voor alertheid. Net als dat niet goed slapen je suf maakt.

6. Brain game

En niet te vergeten, slapen is goed voor je geheugen.

7. Op gewicht

Een goede nachtrust kan ervoor zorgen dat je kan afvallen. Heb je een gebrek aan slaap? Dan heeft dit effect op de hormonen Ghreline en Leptine, die honger en verzadiging verstoren. Door een goed slaap ritme aan te houden en daarbij goed te sporten zorg je voor een gezond gewicht! Wil je begeleiding met een goed slaapritme en sporten in Bergen op Zoom? Dit artikel is geschreven met de kennis van Marc Lems van Moef fysio & slaapcoach

Slaapcoaching

Hoe jij je overdag voelt, heeft voor een groot gedeelte te maken met hoe je ’s nachts slaapt. Een keer niet goed slapen kan. Maar wanneer dit aanhoudt, kan het een slaapprobleem worden. Kom je zelf niet goed in slaap of word je uitgeput wakker? Neem dan eens contact op met een slaapcoach. Zo’n coach kijkt naar je levensstijl en je slaappatroon. Aan de hand van kleine aanpassingen werken jullie samen aan een duurzame oplossing voor een gezond slaap- en waakritme! 

 

https://moef.it/