Nieuwe artikelen

CRM-software voor goede doelen

Een CRM-softwarepakket voor een organisatie die goede doelen vertegenwoordigt en helpt, u zal vast denken: “Die hebben toch geen klanten? Waarom hebben ze dan een een CRM-systeem nodig?”
Dat leggen we u graag uit, maar het is eerst van belang om precies te weten wat CRM is en daarna uit te leggen waarom het voor een goed doel kan werken.

CRM, wat is dat nu precies?

De afkorting ‘CRM’ staat voor Customer Relationship management. Ook wordt het soms klantrelatiebeheer genoemd.

Een CRM-systeem vervult de functie om alle processen wat te maken heeft met klanten in kaart te brengen. Binnen de software kunnen deze processen worden beheerd en geoptimaliseerd. Het systeem heeft als functie om als centrale dataopslag alle klantdata en informatie te beheren. Hierdoor krijgen bedrijven een betere blik en inzicht in hun eigen klanten, maar ook potentiële klanten.

De CRM-markt is groot en divers. De mate van concurrentie leidt tot innovaties en doorontwikkeling van systemen. Dat komt de afnemer van de software en de klant ten goede.

Contactbeheer dat overzichtelijk is

Een CRM-systeem houdt alle klantdata bijeen en het is op elk moment toegankelijk voor marketing en sales.

Geoptimaliseerde verkoopprocessen en kansen

CRM maakt het mogelijk om potentiële verkoopkansen sneller identificeerbaar. Door middel van analyses is het voor een bedrijf mogelijk het verkoopprocessen continu te verbeteren.

Gepersonaliseerde marketing

De verzamelde data van uw klanten worden beheerd in het CRM. Zo kan locatie of aankoopgedrag worden gebruikt om een doelgroep te vormen, maar ook om gerichte marketingcampagnes op te zetten. Voor een goed doel kan een persoonlijke marketingcampagne bepaalde doelgroepen weer aanspreken om bijvoorbeeld te doneren. Een persoonlijke marketingcampagne houdt de gunfactor hoog, omdat de campagne vaak herkenbaar is voor een potentiële klant.

CRM voor een goed doel

Zoals hierboven kan een persoonlijke marketingcampagne ervoor zorgen dat bestaande klanten opnieuw gaan doneren.

Wat ook een voorbeeld is waar CRM gebruikt wordt is het versturen van kleine cadeau’s. Het WNF heeft bijvoorbeeld in het verleden kleine zeehondenknuffels gestuurd naar donateurs. Zo blijven donateurs gebonden aan een goed doel, iets wat voor goede doelen zeer belangrijks, omdat nieuwe donateurs vinden vaak lastig blijkt te zijn. Daarom is CRM voor goede doelen zo belangrijk.

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Goededoelenwereld.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Meer leads met zoekmachine optimalisatie in je online marketing Deventer strategie

Waarom zoekmachine optimalisatie essentieel is In een digitale wereld waar zichtbaarheid alles is, vormt zoekmachine optimalisatie de kern van elke succesvolle online marketingstrategie. Het optimaliseren van je website voor zoekmachines zoals Google zorgt ervoor dat jouw bedrijf beter gevonden wordt door potentiële klanten op het moment dat zij actief zoeken naar jouw producten of diensten. In tegenstelling tot advertenties, levert SEO structurele zichtbaarheid en langdurige resultaten op. Voor bedrijven in Deventer biedt SEO een uitgelezen kans om lokaal sterker aanwezig te zijn. Of je nu een dienstverlener, retailer of B2B-organisatie bent, met een goede SEO-aanpak trek je niet alleen meer bezoekers naar je website, maar ook kwalitatieve leads die daadwerkelijk interesse hebben in wat jij aanbiedt. Meer relevant verkeer naar je website Zoekmachine optimalisatie draait niet alleen om het stijgen in de zoekresultaten, maar vooral om het aantrekken van de juiste doelgroep. Door zoekwoorden te analyseren waarop jouw ideale klanten

Gepubliceerd door Goede doelen wereld.nl