Een passende marketingmix kiezen voor je bedrijf is nog niet zo makkelijk. Het vergt veel onderzoek en een perfect passende marketingmix kan je alleen creëren door te implementeren, te meten en bij te stellen. In dit artikel lees je hoe je hier een begin mee kan maken! Hoe is het design van je website?Als je een passende marketingmix wilt creëren is de basis eigenlijk altijd wel een conversie gericht webdesign. Laat er eens een webdesigner naar kijken en wellicht is jouw website wel aan vervanging toe! Of je design conversie gericht is kan je pas echt zeker weten wanneer er veel bezoekers op de website komen. Bezoekers creërenDe volgende stap is het creëren van meer bezoekers, meer bekendheid en meer kansen. Hier wordt het lastig, want is jouw product of dienst bekend of helemaal niet? Met deze vraag kan je erachter komen met welke tools je het beste kan beginnen. Is jouw product of dienst nog niet zo bekend, dan heb je een kanaal nodig waar je branding (bekendheid) mee kan creëren. Is jouw product of dienst al wel bekend, dan kan je vraag en aanbod met elkaar verbinden doormiddel van zoekmachine marketing. Als je genoeg ruimte hebt om te investeren is het natuurlijk interessant om het allebei in te zetten. Marketingmix tools op elkaar afstemmenDoor goed te kijken wat de customer journey is kan je jouw online kanalen optimaal benutten. Vaak hebben marketing bedrijven hiervoor de juiste tools om te meten en daardoor te weten welke weg jouw klanten online bewandelen. Een voorbeeld van een customer journey: Jouw prospect heeft nog geen behoefte een aankoop te doen, maar volgt wel pagina’s op facebook die lijken op jouw product of dienst. Je kan dus stellen dat hij affiniteit heeft met jouw product of dienst en dat hij jouw product of dienst best wel eens interessant kan vinden. Door een gesponsord bericht aan hem/haar te tonen kan je een behoefte creëren. Als zijn/haar interesse wordt gewekt en hij/zij klikt op de link om jouw site te bezoeken, komt hij/zij binnen op de site en vind hij precies wat hij/zij eerder in het bericht zag en vindt dit toch wel erg interessant. Vervolgens gaat hij/zij zich online oriënteren in google. Nu komt er dus een aansluiting vanuit socials op google of andere zoekmachines. Zorg ervoor dat je via SEA of SEO gevonden wordt op de trefwoorden die met het product/dienst te maken hebben. Als we kijken naar deze situatie, dan kan je dus wel stellen dat je jouw potentiele klanten overal kan onderscheppen en is dit ook voor een MKB bedrijf prima uitvoerbaar. Dan is de vraag: Hij/zij heeft je eerst gezien in een bericht op facebook en vervolgens sta je tussen de zoekresultaten in google of anders zoekmachines; val je dan meer of minder op? Het antwoord is uiteraard meer. Dus door een goed plan kan je veel bereiken en ons advies is om dit te laten doen door personen met kennis. Heb jij deze kennis niet ga dan eens in gesprek met een online marketing bureau met ervaring en kennis in je branche! |
https://allinone-media.nl/ |