Waarom SIP telefoons de komende jaren een grote verandering gaan teweegbrengen in deze wereld

De SIP-telefoons zijn de telefoons die gebruik maken van het Open Standard Session Initiation Protocol (SIP) om gesprekken te beheren en op te zetten met behulp van andere Open Standaarden die het Real-time Transport Protocol (RTP) worden genoemd. Natuurlijk kun je kiezen voor sim only vergelijken om kosten te besparen maar dit protocol is ook de moeite waard.

Deze protocollen worden allemaal algemeen aangeduid als Voice over IP en dus worden de telefoons ook vaak aangeduid als VoIP-cliënten of VoIP-telefoons. Er zijn twee hoofdcategorieën van SIP-telefoons, namelijk Softwaretelefoons of SoftPhones en Hardwaretelefoons of HardPhones.

Hardware telefoons, smartphones of HardPhones

Een HardPhone is iets wat lijkt op een gewone telefoon en zich ook zo gedraagt. Echter, in deze SIP-telefoon is de hardware gemaakt met behulp van IP-bewuste onderdelen. Deze maakt verbinding met de IP-netwerken via Wi-Fi of Ethernet. U krijgt ook draadloze telefoons in HardPhones. De draadloze telefoons maken gebruik van de DECT technologie waarbij de telefoons verbinding maken met een basisstation via het DECT protocol. Het basisstation maakt een verbinding met een IP-telefooncentrale via RTP- en SIP-transportprotocollen.

Software Telefoons of SoftPhones

De functie en de aard van SoftPhone blijkt uit de naam. Het is een softwareprogramma dat de functionaliteit van een telefoon geeft. Net als een HardPhone maakt een SoftPhone gebruik van RTP en SIP voor het leveren van spraak en het instellen van gesprekken. Elk apparaat zoals desktops, tablets en smartphones kan worden gebruikt om SoftPhone programma’s uit te voeren, mits het beschikt over luidsprekers en een microfoon. De belangrijkste vereiste is de IP-verbinding met de SIP-server of VoIP-provider via een IP-telefooncentrale.

De voordelen van het overstappen naar SIP-telefoons

  • De SIP-telefoons worden gezien als het levensvatbare alternatief voor de telefooncentrale en het laat de bedrijven snel schalen zonder de kosten te verhogen. Hieronder volgt een opsomming van enkele andere voordelen van SIP.
  • Het is goedkoper in configuratie en activering dan die van de centrale. U krijgt een telefoonnummer met multichannel dat niet bezet blijft als u voldoende verkopers bevat. Het aantal call agents kan ook worden uitgebreid in het bedrijfsnetwerk zonder dat de kosten stijgen.
  • De betaling van de telefoongesprekken gebeurt volgens het basistarief, ongeacht de locatie van de abonnee. De SIP-telefoons zijn zelfs goedkoper dan de installatie van telefoonlijnen. Dit maakt het zeer handig voor de middelgrote en grote bedrijven die veel afdelingen en filialen op verschillende plaatsen hebben.
  • SIP helpt bij de integratie van gegevens over gesprekken samen met analytische systemen en CRM om een bedrijf zeer efficiënt te maken. De SIP-technologie biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om oproepen op te volgen. Dit helpt u om uit te vinden welke reclamemogelijkheden er zijn voor nieuwe klanten. Zo neemt u meer verantwoorde beslissingen voor de omzetgroei.
  • SIP kan een geweldige optie zijn voor elk bedrijf of startende onderneming die op zoek is naar het optimaliseren van de workflow. Het helpt bij het opbouwen van Omni-channel analytische platforms om het niveau van de klantenservice te verbeteren.
https://gsm-stuntprijzen.nl